Jūsų sveikata – klvk.lt

klvk.lt tai portalas, kuriame rasite viską apie grožį bei sveikatą. Ekspertų nuomonės, produktų apžvalga ir rekomendacijos, gydymo namuose būdai bei praktiški patarimai – visa tai vienoje vietoje. Užsukite jau dabar!

Kaip maitintis, kai kamuoja PMS?

Kaip maitintis, kai kamuoja PMS?


Mokslininkai pastebėjo, kad hormonų kiekio kaita organizme ir mityba yra glaudžiai susiję. Moterys, prieš prasidedant menstruacijoms ribodamos kai kurių produktų vartojimą, gali sumažinti nuotaikų svyravimus bei numesti porą kilogramų.

PMS vargus malšinkite angliavandeniais ir baltymais 

Prieš menstruacijas moterims itin padidėja apetitas, ypač maistui, kuriame daug angliavandenių. Nieko nuostabaus, juk angliavandeniai pagerina nuotaiką: jie padidina serotonino kiekį smegenyse. Todėl vertėtų daugiau valgyti daržovių, vaisių, avižų, grikių, ryžių. Taip pat nepamirškite baltymų turinčių produktų – sojos, pupelių, žirnių. Likus savaitei iki mėnesinių, mažiau druskinkite patiekalus lt.wikipedia.org.

Ribokite riebų maistą

Amerikiečių dietologai nustatė, kad prieš mėnesines moterims svarbu riboti riebaus maisto suvartojimą. Riebalai turėtų sudaryti iki 10% dienos raciono. Ypatingai reikėtų vengti produktų, savo sudėtyje turinčių daug augalinių riebalų: sviesto, saulėgrąžų sėklų, avokadų, riešutų. Ribokite ir mėsos, žuvies, grietinės, pieno vartojimą. Be to, nerekomenduojami bulvių traškučiai, keptas maistas, šokoladas. Riebaus maisto ribojimas pagerintų nuotaiką ir sumažintų skausmus per menstruacijas. 

Atsisakykite saldumynų

Kad ir kaip jus, kamuojančią priešmenstruacinio sindromo, trauktų prie šokolado, pabandykite atsisakyti saldumynų ir saldžiųjų gėrimų www.youtube.com. Jei jums labai sunku tai padaryti, sumažinkite porcijas arba pakeiskite saldumynus saldžiais vaisiais, pavyzdžiui, bananais.

Kofeinas padidina agresiją

Dėl PMS moterys tampa nervingesnės, piktesnės ir irzlesnės. Todėl prieš mėnesines reikėtų atsisakyti gėrimų, kuriuose yra kofeino: kavos, stiprios arbatos, koka kolos. Kofeinas gali padidinti agresiją ir nuotaikų kaitą. Be to, mažiau gerkite alkoholinių gėrimų: dienos meniu galite palikti tik vyną.

Kaip maitintis per mėnesines?

Per menstruacijas moterims patartina gerti žolelių (ramunių, aviečių) arbatos –tai palengvins pilvo spazmus. Gerkite kuo daugiau vandens, tačiau venkite gazuoto. Taip pat mažiau druskinkite maistą – druska stabdo skysčių pašalinimą iš organizmo. Pasibaigus mėnesinėms, moters organizmas netenka daug kalcio ir geležies. Todėl, pasibaigus “sunkiosioms dienoms”, vartokite geležies preparatų, vitamino B ir C, valgykite daugiau pieno produktų. lt.wikipedia.org

Rate this post