Jūsų sveikata – klvk.lt

klvk.lt tai portalas, kuriame rasite viską apie grožį bei sveikatą. Ekspertų nuomonės, produktų apžvalga ir rekomendacijos, gydymo namuose būdai bei praktiški patarimai – visa tai vienoje vietoje. Užsukite jau dabar!

Kokius riebalus valgyti, o kurių – vengti?

Kokius riebalus valgyti, o kurių – vengti?


Anksčiau buvusi labai populiari baltymų dieta dabar tampa nebemadinga. Norintys numesti svorio ima skaičiuoti, kiek per dieną suvartoja riebalų. Mitybos ekspertai tvirtina, kad ir viena, ir kita dieta gali būti sėkminga, nes skatina suvartoti mažiau kilokalorijų.Tačiau jie perspėja, kad jokios dietos negalima laikytis labai ilgai, nes tai gali pakenkti sveikatai.

Kiek riebalų reikia vartoti, kad būtum sveikas?

Amerikos vėžio institutas rekomenduoja valgyti tokį maistą, kad ne daugiau nei 30 procentų dienos kilokalorijų būtų gaunama iš riebalų, 55 procentus energijos turi suteikti angliavandeniai, 15 procentų – baltymai. Stenkitės vartoti daugiau augalinės kilmės riebalų, nes juose yra daug „svarbių polinesočiųjų riebalų rūgščių, kurių žmogaus organizmas negali pats pasigaminti, todėl būtinai turi gauti su maistu. Gyvulinės kilmės riebaluose yra cholesterolio ir sočiųjų riebalų rūgščių, kurios neigiamai veikia širdies ir kraujagyslių sistemą, skatina vystytis vėžį. lt.wikipedia.org

Amerikos vėžio tyrimų instituto duomenimis, sočiosios riebalų rūgštys, kurių daug turi gyvulinės kilmės riebalai, didina riziką susirgti plaučių, krūties ir prostatos vėžiu lt.wikipedia.org. Maistas, kuriame yra per daug cholesterolio, gali skatinti plaučių ir tiesiosios žarnos vėžį. Apytiksliai du trečdaliai su maistu suvartojamų riebalų yra „nematomi“ – jie slepiasi įvairiuose maisto produktuose, pavyzdžiui, mėsoje,sausainiuose, tortuose, traškučiuose. Vieni sveikiausių riebalų yra žuvų taukai https://lt.wikipedia.org/wiki/Anoreksija. Jie turi polinesočiųjų Omega-3 riebalų rūgščių, kurios padeda išvengti širdies ir kraujagyslių ligų, krūties, prostatos, tiesiosios žarnos vėžio.

  • Rekomenduojama teikti pirmenybę varškei, neriebiam sūriui, liesam pienui, neriebiam natūraliam jogurtui, minkštam margarinui, augaliniam aliejui, liesai mėsai, paukštienai, žuviai, virtam, troškintam, paruoštam ant grotelių maistui, rupiai duonai, ryžiams, avižų dribsniams, pupelėms, šviežioms ar savose sultyse konservuotoms daržovėms, vaisiams.
  • Mažiau reikėtų valgyti riebaus sūrio, riebaus pieno, grietinės, grietinėlės, sviesto, taukų, lajaus, riebios mėsos ir jos produktų, kepto maisto, baltos duonos, saldžių dribsnių, pyragų,tortų, sausainių, sirupe konservuotų vaisių.

Rate this post