Jūsų sveikata – klvk.lt

klvk.lt tai portalas, kuriame rasite viską apie grožį bei sveikatą. Ekspertų nuomonės, produktų apžvalga ir rekomendacijos, gydymo namuose būdai bei praktiški patarimai – visa tai vienoje vietoje. Užsukite jau dabar!

Taisyklinga mityba – ką valgyti, norint išlikti sveikais?

Taisyklinga mityba – ką valgyti, norint išlikti sveikais?


Riešutai saugo atmintį

Nerimaujate, kad silpsta atmintis? Gydytojai pasiūlytų receptą – kramsnokite šokoladu aplietus migdolus. Tai gali padėti išvengti ar bent atitolinti Alzheimerio ligos išsivystymą. Nuo jos saugo ne šokoladas, bet riešutuose esantis vitaminas E. JAV nacionalinio sveikatos instituto atliktas tyrimas parodė, kad vitamino E antioksidantinis poveikis sumažina senatvėje prasidedantį smegenų ląstelių nykimą. Dienai reikalingą vitamino E dozę užtikrina 60 gramų migdolų.

Žuvis padeda plaučiams

Jeigu jums sunku kvėpuoti, dažnai dūstate, pabandykite suvalgyti kelias žuvies filė porcijas per savaitę. „Žuvyje esantis magnis gerina plaučių funkciją ir mažina astmos priepuolių dažnumą“, – teigė amerikietis gydytojas Michaelas Dacey. Tyrimai parodė, kad magnio stokojantys astmatikai daugiau laiko praleidžia ligoninėse nei tie, kurių maiste šios medžiagos pakanka. Tiems, kuriuos astma itin vargina, M.Dacey rekomenduoja kasdien suvalgyti žuvies, jūros gėrybių ar špinatų patiekalą.

Virtos daržovės – kasdien

Skauda sąnarius lt.wikipedia.org? Šis nemalonus jausmas nepalieka net ir ilsintis? Jeigu norite užbėgti artritui už akių, kasdien suvalgykite bent pusę puodelio virtų įvairių daržovių. Neseniai Graikijoje atliktas tyrimas parodė, kad kuo daugiau virtų daržovių suvalgote, tuo mažesnė tikimybė, jog išsivystys artritas. Medikai, tyrę 330 žmonių mitybą ir sveikatą, pastebėjo, kad tie, kurie valgydavo daugiausia virtų daržovių, 75 procentais rečiau kentėjo nuo artrito negu tie, kurie daržovių valgydavo retai. Kodėl reikia valgyti virtas daržoves? Medikai aiškina, kad karštis suardo daržovių ląstelių sieneles, palengvindamas organizmui pasisavinti naudingąsias medžiagas.

Dantis saugo arbata

Valantis dantis šepetėliu, kraujuoja dantenos? Profesorė Cyndi Thomson iš Arizonos (JAV) universiteto pataria kasdien suvalgyti vieną dozę greipfrutą. Jos teigimu, kraujavimas iš dantenų ir jų skausmas rodo, kad gaunate per mažai vitamino C. Vienas greipfrutas per dieną užtikrina reikiamą vitamino C dozę. Jeigu norite išsaugoti sveikus dantis, dažniau gerkite arbatą toks. „Arbatoje yra natūralių dantis saugančių medžiagų“, – tvirtino Bostone įsikūrusio dantų sveikatos tyrimų instituto mokslininkė Shelby Kashket.

Žagsulį malšina cukrus

Spazmiškus balso aparato susitraukimus – žagsulį – yra patyrę visi. Vieni jį bando malšinti gerdami vandenį, kiti stengiasi kuo ilgiau nekvėpuoti. Šeimos gydytoja iš Misūrio (JAV) Maria Tobin pataria savo pacientams po liežuviu padėti arbatinį šaukštelį cukraus. Mokslininkai iki šiol nenustatė žagsulio priežasties ir kilmės, todėl neatrastas ir jį įveikiantis metodas. Bet M.Tobin mano, kad cukraus granulės stimuliuoja giliai burnoje esančius raumenis. Stimulą pajutę nervai blokuoja kitus nervinius kūno siunčiamus nervinius signalus. Tarp šių signalų gali būti ir tas, kuris sukelia žagsulį.

Apelsinų ir obuolių sulčių nauda

Jeigu dažnai pakyla kraujospūdis medikai pataria kasdien išgerti stiklinę apelsinų sulčių. Neseniai buvo paskelbti vieno tyrimo rezultatai. Jie parodė, kad mityba, praturtinta kaliu ir kalciu, mažina kraujospūdį lt.wikipedia.org. Šie mineralai saugo inkstus nuo natrio, žinomo hipertenzijos rizikos veiksnio. Natūralios apelsinų sultys yra puikus ne tik kalcio ir kalio, bet ir vitamino C šaltinis. Šios sultys turi ir dar vieną privalumą. Didžiosios Britanijos mokslininkai teigia, kad žmonės, gaunantys pakankamai vitamino C, turi 40 procentų mažesnę tikimybę mirti nuo širdies ligų nei tie, kuriems trūksta šio vitamino. Širdies ligų riziką sumažina ir natūralūs antioksidantai. Tai parodė Kalifornijos universitete atliktas tyrimas. Jei cholesterolio lygis yra linkęs didėti, kasdien išgerkite stiklinę obuolių sulčių. Tyrinėtojai stebėjo 25 vyrus ir moteris, kurie 6 savaites kasdien gėrė po stiklinę obuolių sulčių. Tyrimo pabaigoje jų kraujyje esantis vadinamas blogasis cholesterolis oksidavosi 20 procentų ilgiau. „Kuo ilgiau cholesterolis oksiduojasi, tuo mažesnė širdies ligų rizika“, – apibendrino tyrimo autorė Dianne Hyson.

Rate this post